عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه بیشتر خودروهای فرسوده تهران متعلق به شهرداری است، واکنش نشان داد.

سید محمد آقامیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه بیشتر خودروهای فرسوده متعلق به شهرداری تهران است، اظهار کرد: شهرداری مگر چقدر خودرو دارد؟ تعداد اتوبوس‌های فعال شهرداری ۲۲۰۰ عدد است. تاکسی‌ها دست شهرداری نیستند و متعلق به اشخاص است و جزو بخش خصوصی حساب می‌شود. 

او ادامه داد: از عمر اتوبوس‌های شهرداری نیز ده سال گذشته است و نمی‌شود گفت که فرسوده هستند، درست است که عمر مفید خود را طی کرده‌اند اما با اورهال انجام شده می‌توان گفت که اتوبوس‌ها در حد نو هستند. 

آقامیری با اشاره به تعداد اتوبوس‌های از رده خارج شده شهرداری گفت: الان در حدود سه الی چهار هزار دستگاه اتوبوس داریم که تقریبا از رده خارج شده‌اند و در حال اورهال هستند که تا پایان سال حدود هزار دستگاه را به چرخه برگردانیم. 

عضوکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اینکه اکثر خودروهای فرسوده برای شهرداری است اشتباه است و دو هزار دستگاه در مقابل ۴ میلیون دستگاه خودروی موجود در تهران عددی نیست. زمانی تاثیر خودروهای شهرداری در آلودگی هوای تهران را بررسی کردند که حداکثر دو درصد برآورد شد. 

او همچنین در بخش دیگری از صحبت های درباره بررسی بودجه شهرداری تهران گفت: بررسی بودجه را در بخش عمرانی شروع کردیم و جلسات با مناطق در حوزه بررسی بودجه حوزه عمرانی ادامه دارد و تاکنون با ۶ منطقه جلساتی را برگزار کردیم. 

آقامیری با ابراز امیدواری از اتمام بررسی بودجه عمرانی مناطق در هفته جاری گفت: در کنار آن در مناطق ۲۲گانه تهران با کارگروه‌های عمرانی شورایاری‌ها جلسه می‌گذاریم که نظرات آنها را در محلات دریافت کنیم و سپس با معاونت عمرانی تطبیق دهیم و اولویت‌ها را از دل نظرات خارج کنیم. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اینکه از سوی پلیس راهور اعلام شد که بخشی از گره‌های ترافیکی پایتخت به دلیل نواقص هندسی معابر پایتخت است، اظهار کرد: در تهران تقاطع‌هایی داریم که کامل نشده‌اند. برای مثال در تقاطع همت-چمران رمپ و لوپ‌ها کامل نیست. در تهران حدود ۹۰ مورد از این تقاطع‌ها داریم که رمپ و لوپ‌های آن‌ها کامل نیست. 

آقامیری با بیان اینکه در صورت حل شدن مشکل رمپ و لوپ این تقاطع‌ها ۷۵۰ کیلومتر در مسیر تردد مردم صرفه جویی می‌شود، اظهار کرد: اگر این رمپ و لوپ‌ها کامل شود ۷۵۰ کیلومتر صرفه جویی می‌شود. یعنی اگر فردی بخواهد در تقاطع همت، چمران مسیری را دور بزند، به جای اینکه ۲۵۰ متر از مسیر را طی کند و وارد همت شود، باید ۹ کیلومتر را دور بزند و وارد مسیر مورد نظر شود. 

او با بیان اینکه مجموع این ۹۰ تقاطع چیزی معادل ۷۵۰ کیلومتر اضافه تردد ایجاد می‌کند، از قرار گرفتن بودجه برای برطرف‌سازی آن‌ها خبر داد و گفت: این موارد را در دستور گذاشتیم که هر سال تعدادی بر اثر ظرفیت مالی شهرداری تکمیل شود تا در زمان تردد مردم و ترافیک صرفه جویی شود. 

آقامیری افزود: در بودجه سال آینده شهرداری تعدادی دیده شده است. قرار شد حتما در برنامه سال ۱۴۰۱ قرار گیرد و باید در مورد آن بحث کنیم و تا می‌توانیم این اعتبار را افزایش دهیم و نقاطی که رفت و آمدهای ترافیکی بیشتری دارند را برطرف کنیم. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه حوزه عمرانی شهرداری در سال آینده گفت: بودجه عمرانی کم است. توقع و نیاز ما در حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود و به ۵ هزار میلیارد نیز راضی بودیم اما اکنون دو هزار و اندی اختصاص داده شده است. لذا امیدواریم شهرداری در طول سال بتواند منابع مالی جدید به دست آورد و برای بخش‌های عمرانی متمم بودجه ارائه دهد.

کد خبر 653072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    اگر در یک کشور توسعه یافته کسی بگوید اتوبوس بالای 10 سال اورهال شده یعنی نو است قطعا مجبور می شد استعفاء دهد وعذرخواهی کند ولی در این مملکت کی به کی هست.
  • محمود محصل CA ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا واسه موتور خط ویژه نمیگذارند؟!!!! اینقد این قشر کار راحت کن و زحمت کش مفیدند. من خودم جراح هستم،و بارها با تاکسی موتوری خودمو به بیمارستان و سر مریض رسوندم,تا زجر نکشه و زنده بمونه